Durban, Port Saint Johns, Coffee Bay en East Londo - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Joëlle Thiemann - WaarBenJij.nu Durban, Port Saint Johns, Coffee Bay en East Londo - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Joëlle Thiemann - WaarBenJij.nu

Durban, Port Saint Johns, Coffee Bay en East Londo

Door: joellethiemann

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

18 December 2011 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Deel 1 van onze reis! Ik weet niet meer precies wat ik verteld had over Durban in mijn vorig verhaal.. Maandag waren we dus aangekomen en naar uShaka marine World geweest. Daarna hebben we nog wat boodschappen gehaald voor het eten en gekookt. Het leuke aan zo’n backpackers hostel is dat je heel veel mensen ontmoet! Dinsdag zijn we na het voetbal stadion geweest, wat ook gebruikt is voor het WK en daar heeft Nederland ook 2 keer gespeeld! Daar hebben we een tour gehad, was wel leuk, ma ik ben niet zo van het voetbal:P Het stadion zag er wel mooi uit! Daarna zijn we doorgereden naar de volgende plaats: Port Saint Johns.

Dit lag echt afgelegen. Slechte wegen er na toe en slecht aangegeven. Het hostel was wel oke. Was een beetje een hippie tent:P Omdat het ons niet zo beviel, hostel en dorpje, hadden we besloten om de dag erna meteen door te rijden naar Coffee Bay. We zijn wel nog naar het strand geweest en hebben pizza gegeten.

Op na Coffee Bay de volgende dag! Hier bleven we 2 nachten. Dit was zelfs nog meer verlaten!! Het zou maar 600 inwoners hebben!! Op de weg er na toe zagen we overal van die Afrikaanse hutjes. De weg was ook niet echt goed. Het laatste stuk bestond uit allemaal potholes, diepe gaten in de weg, dus moesten we langzaam rijden en slalommen en ontwijken! Maar we hadden het gevonden. Was niet echt een dorpje, ma er lagen wat hostels bij elkaar en 1 of 2 restaurantjes. Ons hostel zag er leuk uit! We hadden een grote mixed dorm room, hier was plek voor 8 mensen en was dus gemengd, op zich niet erg behalve dan dat sommige jongens erg hard kunnen snurken!! De eerste dag zijn we naar het strand gelopen, maar er waren vrij veel stenen in de zee, dus dat was wel vervelend. Daarna hebben we ons lekker gedoucht en hadden we het idee om naar The Hole in the Wall te gaan. Dit lag maar 10 km verder op, maar de tomtom zei dat we er 45 minuten over zouden doen! Oke dan maar, ik zal wel rijden. Het was dus een onverharde weg waar gaten inzaten en die dan vrij steil omhoog ging en dan weer omlaag. Het was wel cool om dit te rijden, maar de onderkant van de auto is een paar keer geraakt, oeps:$ Toen we in de buurt kwamen, kwamen 2 lokale mensen naar ons toe en zeiden dat we beter de auto daar konden parkeren en dat 1 van hun ons zou meenemen naar the Hole:P De ander zou dan op de auto letten. Dit hebben we maar gedaan. De mensen zijn hier best aardig en doen alles voor een beetje geld. Na een stukje te hebben gelopen, kwamen we dan bij the Hole. Dit is een eiland in de zee waar een gat in is ontstaan door de golven van de zee. Dus nu is er een doorgang in het eiland. Zag er erg indrukwekkend uit! Toen we terug gingen hebben we de mannen betaald en mocht ik weer rijden van de andere 2 dames, dank jullie wel!! Nu ging het steiler omhoog als op de heenweg en aangezien het een onverharde weg was en wij GEEN 4 wheel drive hebben, gingen sommige stukjes een beetje lastig! Die auto heeft veel moeten verduren met ons. Maar we hadden het gered en waren weer veilig bij het hostel aangekomen. Wat me wel opviel onderweg was dat er steeds kindjes langs de weg stonden of aan kwamen rennen toen ze ons zagen aankomen en met hun handjes open gingen staan, dus dat ze wilde bedelen!! Dat vonden we wel zielig Ook stonden overal koeien, schapen of geiten op de weg…:)

We hadden ons ingeschreven voor het avondeten in het hostel, want er was niet echt een winkel in de buurt waar we eten konden kopen. Dus hebben we wat gegeten en gedronken en zijn we gaan slapen. Want de volgende dag hadden we surfles om half 8. Nou ik was benieuwd. We kregen een wetsuit aan en moesten met ons board naar het strand lopen. Eerst kregen we van alles uitgelegd en moesten we eerst op het strand oefenen hoe je moet opstaan. Dit ging wel goed en ik snapte het ook wel. Nou dan gaan we het water in! Omstebeurt werden we geholpen om een golf te pakken. Dan moest je peddelen en als de instructeur zei dat je moest gaan staan dan moest je volgend de verschillende stappen gaan staan. Dit was echter een heel stuk lastiger op een bord op de zee!! Ik kon er niet echt veel van. Heb ongeveer 3 keer echt gestaan op het bord. Het was ook erg vermoeiend. Om eerlijk te zijn was ik ook blij dat de les was afgelopen om half 10! We zijn ons gaan douchen want ik zat natuurlijk helemaal onder het zand… Daarna zijn we nog wat gaan wandelen in de omgeving en hebben we naast ons hostel geluncht! ’s Avonds zijn we weer ergens wat gaan eten. En nog wat gaan drinken. Vanochtend (16/12) zijn we weer vroeg vertrokken naar East London! Hier blijven we ook weer 2 nachten!

Ik hoop wel dat het weer wat beter wordt. Overal was het best warm, maar bewolkt zonder zon. Maar dat zien we wel.

Ik typ maar meteen het stukje van East London erbij, want ik heb hier toch geen fatsoenlijk internet, dus ik kan mijn verhaal toch nog niet plaatsen. Vandaag is het zaterdag 17 december (over 10 dagen vliegen we al terug, klein detail..)
Gister toen we aankwamen zijn we eerst naar de mall geweest, want ik moest nog een kort broekje hebben:P Ook hebben we daar boodschappen gedaan voor het avond eten en voor het ontbijt. Daarna hebben we wat boterhammen gegeten want we hadden nog niet geluncht. Toen hebben we nog over de boulevard gelopen hier, is best gezellig en doet een beetje aan Nederland denken. We wilde ook nog even de zeen in, maar dat bleef bij onze voeten want het was echt ijskoud!!

Langs de boulevard staan allemaal mensen die souvenirtjes en sieraden verkopen, dus daar gaan we zo naartoe en dan lekker op het strand liggen!

We zijn weer terug in ons tuinhuisje:P We hebben eerst bij ons voor op het strand gelegen, maar hier waren best veel zwarte mensen die ons raar aankeken dat wij op het strand lagen en het waaide zo hard dat we gewoon gezandstraald werden! We hebben zelfs nog een muurtje proberen te maken van zand:P We zaten helemaal onder het zand! Toen zijn we nog naar een rustiger strand geweest. Daar waaide het ook wel, maar het was niet zo erg. Uiteindelijk zat het zand we wel echt overal, zelfs in mijn oren en achter in mijn nek.. Dus toen we terug kwamen heb ik me ma lekker gedoucht. Hier heeft de douche niet zo’n harde straal, dus gaat het zand er ook nog lastig vanaf.. Mehmeh. Toen zijn we nog langs de boulevard gelopen en gekeken naar de souvenirtjes, ma niks gekocht.

We hebben nog wat boodschappen gedaan en gaan zo koken. Morgen vertrekken we dan rond 8/8.30 uur naar Port Elizabeth!!

Wat me wel opvalt in deze stad is dat er erg veel afval op de straat en ook op het strand ligt! Overal glas en plastiek zakjes en verpakkingen enzo.. Erg vies!

Ook zijn we een Mackenzie street tegen gekomen in East London. De straat waar ik 4 maanden heb gewoond in Pretoria! Dat was wel leuk om te zien. Maar ook een beetje raar, want daar komen we niet meer terug..:(

Ik hoop dat we in PE wat beter internet hebben, want dan kan ik eindelijk mijn verhaal erop zetten.. Anders wordt het maar langer en langer:P
Maar er is hier wifi:P

Heel veel liefs, knuffels en kusjes van mij!!

  • 18 December 2011 - 21:00

    Juulke:

    hee poppeke, wel ruig om zo rond te crossen(zit je uitlaat er nog onder??)Lekker zacht vel krijg van al dat zand....wees veurziechtig om zomaar die auto achter te laten...Vergeet je mijn olifantje niet...hihi. .. Nog 10 dagen.........voor je vader en moeder mag het gisteren al zijn dat je terug komt.(lief ze missen je erg nu !)Nou geniet nog maar en let op die wind als je op het puntje van kaapstad staat!!!
    poen Juul

  • 19 December 2011 - 07:48

    Oma Opa Blerick:

    hoi joelle, de laatste dagen zijn dikwijls de mooiste, geniet ervan maar wees voorzichtig. hier is het koud en kil,profiteer van de warmte daar, heel veel knuffels van oma en opa blerick en groetjes aan je vriendinnen tot ziens wij kijken er naar uit oma en opa

  • 19 December 2011 - 07:54

    Brigitte.:

    Hey Joëlle.
    Je verhalen blijven leuk en spannend.Jij kunt in ieder geval zeggen dat je wat gezien hebt helemaal te gek.Zoals ik al eerder zei we gaan je verhalen nog missen.Wanneer ga je weer????!!!! Ha,Ha.Het lijkt me trouwens een heel fijn gevoel dat je nu echt kunt aftellen om weer naar huis te komen. Zover het er nu naar uit ziet blijft het echte wintersweer nog wel even weg ze hebben in het kerstweekend ca. 10 graden voorspeld dus kun je gewoon op het vliegveld landen en hoeven ze niet,als het zo blijft, uit te wijken naar een ander vliegveld.We verheugen ons op je thuis komst en zijn nog altijd ape trots op je dat je deze prestatie hebt geleverd.GOED GEDAAN KANJER.
    Tot ziens of misschien nog tot lezens.Gr.: van de hele crew Wijntjens.XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 24 December 2011 - 21:13

    Monique:

    Hoi Joëlle.
    Geniet nog van de laatste dagen in Afrika. Ik las al dat jullie veel plezier hebben gehad. Dat is alleen maar mooi. Ik hoop dat de vlucht terug beter verloopt als op de heen weg. Doen ze in Afrika ook iets aan kerst? Wil jou en je vriendinnen in ieder geval fijne kerst toewensen. Nog veel plezier de laatste dagen en een fijne thuiskomst.
    Heel veel groetjes van Marjolijn en Monique en een pootje van Dribbel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 03 Juni 2011
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 14883

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2011 - 28 December 2011

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: