Laatste avondmaal, terugreis en dan weer thuis - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Joëlle Thiemann - WaarBenJij.nu Laatste avondmaal, terugreis en dan weer thuis - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Joëlle Thiemann - WaarBenJij.nu

Laatste avondmaal, terugreis en dan weer thuis

Door: joellethiemann

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

30 December 2011 | Nederland, Maastricht

Het braaien op zondag was erg gezellig. Lekker met zijn 5e buiten zitten. Lekker eten, drinken en bijkletsen!! Daarom lagen we ook vrij laat in bed, maar we konden toch wat uitslapen de dag erna, dus dat was niet zo erg.

Maandag stonden we rond 10 uur op, want we moesten onze tassen inpakken. En dan ook echt helemaal inpakken!!! Al onze andere spullen, zoals eten en snoepjes enzo hebben we nog uitgezocht en sommige dingen nog opgegeten en gedronken en de rest gewoon in de keuken achtergelaten. Tas inpakken ging redelijk goed. Ik had alleen geen zin om eraan te beginnen, maar toen ik eenmaal begonnen was, was die ook zo ingepakt. En er ging best veel in, dus dat was wel goed!

Voor die dag hadden we nog een wijntour/proeverij gepland, dus we zouden om 20 over 1 worden opgehaald. Dus wij lopen naar beneden, zegt die man van de receptie dat ze ons pas om 2 uur komen ophalen.. Dus moesten we nog maar wat wachten. Uiteindelijk kwamen ze ons pas om half 3 ophalen!! Maargoed. Toen zijn we richting Stellenbosch gereden, want dat is een bekende wijnplaats en daar in de buurt liggen verschillende wijnlanden. We zijn naar 2 wijnproeverijen geweest. Dat was best wel leuk!!

Na de proeverijen zijn we nog door Stellenbosch gereden en heeft onze gids ons van alles verteld over deze plaats. Was een mooi dorpje, met veel Nederlandse invloeden qua huizenbouw. Ook erg gezellig hoe het eruit zag.

Daarna zijn we terug gereden naar het hostel en toen was het al 7 uur. We hadden om half 8 geboekt voor te gaan uit eten, dus dat was even krap.

We zijn gaan eten bij Mama Africa, dit lag bij ons in de straat en zag er erg gezellig uit! Van binnen zag het er erg Afrikaans uit. Ook kreeg je typische Afrikaanse gerechten, zoals springbok, krokodil, struisvogel en kudu!!

Ik heb maar de boboti gegeten, maar die was ook erg lekker! Het was weer erg gezellig die avond, maar toen we terug kwamen was ik toch wel erg moe. Uiteindelijk zijn we toch weer laat naar bed gegaan, want we moesten nog van alles regelen en nog wat inpakken. Ik wilde eigenlijk niet gaan slapen, want dan zou het sneller de volgende dag zijn en dat wilde ik helemaal niet Ik ben uiteindelijk toch maar even gaan slapen en rond 5 uur ging de wekker alweer. We hebben stilletjes al onze spullen gepakt, in de auto gelegd vertrokken naar het vliegveld. Dit duurde maar 20 minuten. Daar hebben we eerst de auto afgezet en toen zijn we naar binnen gelopen. Hier ging alles vrij soepel. Eerst inchecken en bagage afgeven. Mijn backpack woog 21 kilo!!!:O Dat is 8 kilo meer dan op de heenweg:O Ons visum was geen probleem, want we hadden het bewijs van aanvraag, dus dit was ook goed. Toen door de douane en de rest allemaal en dat ging ook allemaal soepel, dus toen hadden we nog genoeg tijd voordat we moesten boarden. Hebben we nog ontbeten daar en nog in de winkeltjes gekeken. Maar toen was het toch echt tijd om te gaan boarden!

Het vliegtuig was echt super mooi. We hadden zelf een beeldschermpje voor ons! Dus we konden films en series kijken en spelletje spelen!! Om half 10 vertrok het vliegtuig dan. Nu is het echt, we vertrekken uit Zuid-Afrika!! Nu is het definitief. Eerst vlogen we naar Johannesburg, waar meer mensen instapten. Hier moesten we dus blijven zitten. Daarna vlogen we door naar Abu Dhabi. Dit was best lang vliegen, dus ik heb een paar films gekeken. In Abu Dhabi moesten we 2 uurtjes wachten, dus dit was zo om. ’s Nachts vlogen we dan door naar Frankfurt. Ik kon niet echt slapen en heb in totaal maar 1 uurtje geslapen. Voor de rest had ik weer films gekeken.

En dan zijn we er. Dan gaan we landen en mogen we het vliegtuig uit! Dit was erg raar en voelde vreemd.. Eerst hebben we ons wat opgefrist en daarna onze bagage opgehaald. We waren een half uur te vroeg dus hebben we eerst gebeld of iedereen er al stond. De moeder van Susette was er nog niet, dus hebben we eventjes gewacht. We hebben onze slippertjes nog aangedaan en onze kerstmuts opgedaan met onze zonnebril. We hadden afgelopen zaterdag onze haren laten invlechten, en dat wist nog niemand, dus we hadden die haren onder de kerstmuts gedaan. We zagen er vrij zomers uit:P Toen kregen we bericht dat de moeder van Susette er nu ook was, dus konden we gaan. Vreemd erg vreemd… Om te wegen dat achter die deuren je familie staat te wachten die je 4 maanden niet hebt gezien en die je dan weer mee naar huis nemen. Dat is erg vreemd… Als eerste zag ik mijn broertje die foto’s aan het maken was en daarna zag ik mijn moeder. Die begon al te huilen, dus toen had ik het ook niet meer. Dus ben ik naar haar toe gerend en heb haar als eerste geknuffeld!! Daarna mijn broertje, mijn vader en als laatste Roy.

Ik blijf het zeggen, maar het is echt super vreemd, nog steeds eigenlijk. Eerst woon je 4 maanden in Zuid-Afrika en dan ben je ineens weer thuis.

Toen we thuis aankwamen leek het wel alsof ik nooit was weg geweest, alles was nog hetzelfde en dat was juist nog vreemder. Dat ik het gevoel had dat ik nooit weg ben geweest. Terwijl ik 4 maanden een super leuke tijd heb gehad in Zuid-Afrika. Woensdag heb ik dan mijn tas uitgepakt en al mijn kleren in de was gegooid. Ook heb ik de souvenirtjes die in mijn backpack zaten uitgepakt en laten zien. Verder heb ik niet gedaan. Op tijd naar bed gegaan en toen lekker lang geslapen. Donderdag, dus gister waren we naar Roy thuis gegaan. Toen werd Roy gebeld door een vriend (Gaston) en zei dat hij even iets moest gaan brengen en of ik mee wilde gaan naar de Klaekenburg. Ik had eigenlijk geen zin, maar ben toch maar meegegaan. Daar aangekomen kwam de moeder van Gaston al naar ons toe en zei dat hij achter was en dat we maar even door moesten lopen. Dus Roy doet de deur open van het zaaltje en daar stond mijn hele familie en mijn vrienden. Ik schrok me echt kapot en wilde helemaal niet naar binnen!!:O Ze hebben gewoon een verrassingsfeestje georganiseerd voor mij. Echt iedereen was er. Mijn hele familie, mijn lieve vriendinnetjes en vriendjes!! Echt heel erg lief. Maar ik had het helemaal niet in de gaten. Het was wel erg leuk. Iedereen was aan het huilen, zelf opa!!:O Dus ik heb iedereen al gezien!!
Vanavond ga ik nog naar de harmonie. Ben eens benieuwd wat ze daar zeggen. Dat heb ik echt gemist en ik vind het ook wel een beetje spannend om daar vanavond naar toe te gaan!!

Nou dit zal echt mijn laatste verhaal zijn, jammer, want ik vond het leuk om dit te schrijven, maar ik ben thuis. Ooit ga ik nog terug en daar kijk ik nu al naar uit!!

Heel veel liefs, knuffels en kusjes van mij!!

  • 30 December 2011 - 12:35

    Monique:

    Hoi Joëll.
    Ben heel blij voor je dat de terug reis beter is verlopen dan de heen reis. Ik vond het donderdag middag ook een kei gezellige middag en dat we een traantje moesten wegpinken was puur uit blijdschap dat je weer in ons midden bent. Aan de foto's te zien, die daar getoont werden, heb je heel veel gezien van Afrika. Deze foto's zullen je eeuwig aan Afrika herinneren. Bewaar ze dus goed.
    Verder wil ik je nog bedanken voor het mooie armbandje dat je had meegenomen. Je had voor iedereen souvernirs meegenomen. Echt tof van je. En nu kun je weer genieten van de harmonie en lekker muziek maken. Dat zul je wel gemist hebben. Geniet nog van een maand vakantie en dan nog een jaar stage had ik begrepen. Doe ze thuis allemaal de groetjes en we wensen jou en je familie een hele fijne en goede jaarwisseling.
    Heel veel groetjes van Marjolijn en Monique en een knuffel van Dribbel.

  • 30 December 2011 - 13:06

    Brigitte.:

    Snik snik voor de laatste keer een verhaal van jou.Wij vonden het heel erg leuk om ze met je mee te leven en te reizen maar zijn o zo blij dat je weer heel huids in Maastricht bent.Je hebt niet alleen een mooie ervaring opgedaan maar ook vele leuke en interessante dingen beleefd.En gelukkig dat je tot op het laatste van alles genoten hebt.Wij zijn alweer/nog altijd ontzettend trots op je.GOED GEDAAN HOOR.Laat alles maar lekker bezinken zo ook je welkomsfeestje,wij vonden dit ontzettend leuk dat heb je echt verdiend.Als je je album klaar hebt willen wij hem zien lijkt me heel leuk.Tot ziens vriendin.
    Groetjes en knuffels van:A;B;S;J & S.

  • 30 December 2011 - 16:53

    Juulke:

    Hee poppeke, ben echt superblij met miene olifant!!!! Ondanks je vermoeidheid zag je er superstralend uit gisteren....num den tied um weer te weene in Mestreech!!! mesjiens kinne vr un go back to Africa sponsor iets organiseren???Hoop dat je usb met laatste fotos ook nog gerepareerd kan worden(anders MOET je terug hahaha)poen vaan us

  • 31 December 2011 - 07:49

    Oma Opa Blerick:

    lieve joelle hier dan het laatste bericht uit blerick. ben je al gewend aan dit weer, aan onze levensgewoonte ,oke wij vonden het donderdag hartstikke leuk,heb de cd geluisterd staan best leuke nummers op vooral de ritme,s geniet van je vacantie en ik zou zeggen tot ziens binnenkort groetjes oma opa blerick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Actief sinds 03 Juni 2011
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 14883

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2011 - 28 December 2011

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: